Handelsbetingelser

 

Her finder du de generelle betingelser og rettigheder når du handler på DanskOutlet.dk.

Du er selvfølgelig meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon +45 53 36 58 74.

(hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00), hvis du har spørgsmål til nedenstående.

 

1. Betalingsbetingelser
2. Leveringsbetingelser
3. Fortrydelsesret og returnering
4. Reklamationsret
5. Persondatapolitik
6. Konkurrencebetingelser
7. Klageadgang

 

Generelle oplysninger

Dansk Outlet Webshop ApS
Eli Christensens vej 53
7430 Ikast

E-mail: kundeservice@danskoutlet.dk
Telefon: +45 53 36 28 74 (hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00)

CVR-nr.: 33962606
Etableringsår: 2008

 

1. Betalingsbetingelser

Vores priser er alle angivet i DKK og inklusiv dansk moms og alle danske afgifter.

Bemærk dog, at fragt og forsendelse først tillægges den samlede ordre til sidst.

Du kan betale med betalingskortene Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard, Visa, JCB, MobilePay, eller split din betaling op i flere betalinger med ViaBill.

Vi tager ikke kortgebyrer og det samlede beløb for købet trækkes først, når varerne afsendes fra vores lager.

Vi kan aldrig trække et beløb, som er større end det, du selv har godkendt.

 

ViaBill

Køb nu, betal senere.

ViaBill giver dig mulighed for at betale for dine køb i 10 rater, uden renter og gebyrer. Køb det du mangler med det samme og udskyd din betaling.

Læs mere om ViaBill og betingelser her

 

Gavekort

Betal med Sparxpres Gavekort - fysiske plastikgavekort såvel som digitale gavekort.

Ønsker du at købe for mere end den gældende værdi på dit gavekort, så kan du blot betale det resterende beløb med øvrige betalingsmuligheder.

Læs mere og bestil vores digitale gavekort her

 

Faktura

Vi tilbyder også salg til virksomheder, det offentlige, foreninger, institutioner og lign., kontakt venligst Kundeservice på kundeservice@danskoutlet.dk for at høre nærmere.

 

Udvalg og priser

På DanskOutlet.dk vil der være et stort udvalg af varer, som ikke kan findes i vores butikker, men udelukkende kan købes på og via webshoppen.

Hvis du ser en vare på webshoppen, som du gerne vil i butikken for at købe, anbefaler vi at du ringer til butikken for at høre nærmere.

Se en komplet liste over vores butikker i Danmark her

Vi bestræber os på at have alle varer på lager til enhver tid, samt at fjerne disse, når de er permanent eller midlertidigt udsolgt.

Skulle der mod forventning komme bestillinger på tøj, der ikke længere er på lager, vil vi ekspedere den del af ordren der er på lager og sørge for at betalingen svarer til den mængde tøj der afsendes.

 

Prisgaranti

Da vi hos Dansk Outlet VIL have de billigste priser i Danmark, tilbyder vi altid 30 dages prisgaranti!

Det betyder, at hvis du finder en identisk vare (af samme mærke og modelnummer) til en bedre pris, matcher vi selvfølgelig prisen.

Du skal blot kontakte os på kundeservice@danskoutlet.dk eller +45 53 36 28 74 (hverdage fra 10.00-15.00, fredag dog 10.00-14.00).

 

Forudsætninger:
 

  • Varen skal være hos en dansk registeret virksomhed
  • Varen skal være på lager hos konkurrenten
  • Du skal kunne dokumentere prisen via fx annonce, link til produktet eller kvittering
  • Gælder ikke åbningstilbud, slagtilbud og lokale tilbud

 

DanskOutlet.dk forholder sig ret til ændring af priser, som kan være angivet fejlagtigt på siden.

DanskOutlet.dk tager desuden forbehold for ændring af priser samt ændring af gebyrer.

DanskOutlet.dk kan til en hver tid ændre i priser på grund af ændringer i momssatser eller andre offentlige gebyrer og afgifter, stigende omkostninger eller som følge af den normale udvikling i detailpriser.

 

2. Leveringsbetingelser

DanskOutlet.dk sender i øjeblikket pakker til Danmark og Grønland.

 

Danmark

Pakker der sendes til en Dansk Outlet butik er altid GRATIS – uanset ordrestørrelse!
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

Pakker der sendes til en Bring Pakkeshop koster 39 kr. - dog fri fragt ved køb over 399 kr.
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

Pakker der sendes til en DAO Pakkeshop koster 39 kr. - dog fri fragt ved køb over 399 kr.
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

Pakker der sendes med DAO Hjemmelevering koster 39 kr. - dog kun muligt ved køb under 799 kr.
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

Pakker der sendes til en PostNord Pakkeshop koster 49 kr.
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

Pakker der sendes med PostNord Erhverv koster 49 kr.
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

Pakker der sendes med PostNord Hjemmelevering koster 59 kr.
Leveringstiden er normalt 2-4 hverdage.

 

Grønland

Pakker der sendes med PostNord Skib koster 299 kr.
Leveringstiden er normalt 17-27 hverdage, afhængig af destinationen.

Pakker der sendes med PostNord Fly koster 499 kr.
Leveringstiden er normalt 2-6 hverdage.

 

3. Fortrydelsesret og returnering

Du har 365 dages udvidet fortrydelsesret, når du handler på DanskOutlet.dk.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen.

Hvis du fortryder købet, kan varen enten sendes tilbage DanskOutlet.dk eller afleveres i en Dansk Outlet butik.

 

Hvordan returnerer du?

  1. Gå ind på www.danskoutlet.dk/returportal
  2. Indtast e-mail og ordrenummer (indtast hele ordrenummeret - inkl. 0000)
  3. Vælg vare(r) der skal returneres samt årsag til retur
  4. Vælg refunderingsmetode
  5. Vælg fragtmetode (PostNord*)
  6. Returneringsbekræftelse (inkl. link til returlabel) sendes til din mail

 

*Ordren returneres via PostNord. Benyttes den tilsendte returlabel, fratrækkes 50 DKK fra din ordre til at dække fragten. Vedrører din retur en godkendt reklamation, så dækker vi fragten.

 

Ved returnering i butik

Ordren returneres i en Dansk Outlet butik. Det er GRATIS at returnere din ordre i en af vores fysiske butikker - du skal blot medbringe ordremail og følgeseddel.

Hvis du ønsker at bytte/returnere din ordre i en Dansk Outlet butik, så finder du en oversigt over butikkerne her

 

OBS: Ordrer med ViaBill som betalingsmiddel kan IKKE returneres i en Dansk Outlet butik og skal derfor returneres til webshoppen.

OBS: Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller via dao.

 

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse.

 

Vedr. ombytning af varer

Det er muligt at bytte din ordre i en af vores fysiske butikker - du skal blot medbringe ordremail og følgeseddel.

Hvis du ønsker at bytte din ordre i en Dansk Outlet butik, så finder du en oversigt over butikkerne her

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb og at det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Varens stand, når du sender den retur

0.-14. dag: Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

15.-365. dag: Varen skal tilbageleveres i samme stand som ved modtagelsen, ellers nægtes fortrydelsesret.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.

Vi tilbagefører pengene til den konto med tilknytning til det anvendte betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Benyttes den tilsendte returlabel, fratrækkes 50 DKK fra din ordre til at dække fragten.

 

Købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Bliv gratis medlem på PriceRunner.

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, ødelagt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

Købsgarantien erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

For de endelige vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Ja tak, jeg vil gerne have gratis Købsgaranti ved at blive medlem på PriceRunner!

 

4. Reklamationsret

Når du handler på DanskOutlet.dk som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen - afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

Hvordan reklamerer man og hvad skal med i pakken?

  1. Gå ind på www.danskoutlet.dk/returportal
  2. Indtast e-mail og ordrenummer (indtast hele ordrenummeret - inkl. 0000)
  3. Vælg vare(r) der skal returneres samt årsag til retur
  4. Vælg refunderingsmetode
  5. Vælg fragtmetode (PostNord*)
  6. Returneringsbekræftelse (inkl. link til returlabel) sendes til din mail

 

*Ordren returneres via PostNord. Benyttes den tilsendte returlabel, fratrækkes 50 DKK fra din ordre til at dække fragten. Vedrører din retur en godkendt reklamation, så dækker vi fragten.

 

Ved reklamation i butik

Ordren returneres i en Dansk Outlet butik. Det er GRATIS at returnere din ordre i en af vores fysiske butikker - du skal blot medbringe ordremail og følgeseddel.

Hvis du ønsker at bytte/returnere din ordre i en Dansk Outlet butik, så finder du en oversigt over butikkerne her

 

OBS: Ordrer med ViaBill som betalingsmiddel kan IKKE returneres i en Dansk Outlet butik og skal derfor returneres til webshoppen.

OBS: Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav eller via dao.

 

5. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
 

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Dansk Outlet Webshop ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet registrerer vi din e-mailadresse og evt. navn. Informationer videregives ikke til andre.

Nyhedsbrevet indeholder gode tilbud og kampagner på hele vores sortiment. Nyhedsbrevet udsendes 2-3 gange om ugen og kan til enhver tid afmeldes.

Som modtager af nyhedsbrevet accepterer du ligeledes, at vi må sende en mail, hvis du har lagt en eller flere varer i kurven og herefter forladt webshoppen – uden at købe noget. Mailen indeholder kun de produkter, som du havde lagt i kurven, men ikke gennemført køb på.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på DanskOutlet.dk er Dansk Outlet Webshop ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på kundeservice@danskoutlet.dk.

 

6. Konkurrencebetingelser

Generelle vilkår for deltagelse i konkurrencer hos Dansk Outlet:

Medmindre andet er tilkendegivet, er deltagelsen gratis, og hver person kan kun deltage én gang. Forsøg på snyd og brug af falsk navn og adresse vil medføre udelukkelse fra konkurrencen.

Konkurrencer har kun til formål at være underholdende. Efter deltagelse i konkurrencen kan der ikke efterfølgende rettes krav mod Dansk Outlet.

Præstationer i forbindelse med deltagelse i en konkurrence er Dansk Outlets ejendom og må ikke overgives til tredje part medmindre andet er aftalt.

Alle konkurrencevindere kontaktes direkte. Dansk Outlet forbeholder sig ret til at offentliggøre navn og by på vinderen af en konkurrence på såvel DanskOutlet.dk som andre medier, der anvendes til konkurrencen. Hvis der er flere vindere i samme konkurrence, forbeholder Dansk Outlet sig retten til ikke at offentliggøre dem. Konkurrencedeltagere accepterer, at Dansk Outlet må eksponere navn og by på Dansk Outlets platforme. Deltagerne accepterer, at ens navn vil kunne blive brugt i forbindelse med promovering, og at dette sker uden nogen som helst form for vederlag.

Præmier, der ikke er afhentet 4 uger efter de er vundet, forbliver Dansk Outlets ejendom. I forbindelse med afhentning af præmier kan Dansk Outlet kræve fremvisning af gyldig billedlegitimation som pas eller kørekort.

Det er deltagerens eget ansvar, at tilmeldingen kommer rettidigt frem. Dansk Outlet kan ikke holdes ansvarlig for problemer med tilmeldingen, hvad enten det sker på internettet, i butikkerne, pr. telefon, e-mail, post etc.

Dansk Outlet kan bestemme, at deltagelse i en konkurrence alene kan begrænses til en bestemt form for tilmelding eller i et begrænset forum som eks. DanskOutlet.dk, aviser, i butikkerne, Facebook etc.

Gevinster kan ikke ombyttes til kontanter. Ved deltagelse i en konkurrence hos Dansk Outlet er man indforstået med konkurrencereglerne.

Dansk Outlet forbeholder sig ret til at afslutte konkurrencer uden forudgående varsel.

 

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.08.2022